✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Thursday, 19 April 2012

✿ SAKIT ITU SATU DUGAAN ✿



Alhamdulillah, hari ni hari 1st keje lepas MC 2 hari (Senin & Selasa) + semalam amik EL. Dah 2 hari demam, batuk plak x baik2 lagi, sebab tu semalam sambung cuti sbb still rasa x OK nak masuk opis & duduk lam sejuk ekon. Sampai opis, op-kos tersenguk2 nahan ngantuk sbb sblm g keje sempat makan ubat sesema & ubat batuk. 

Rasanya kebelakangan nih salu jugak sakit2, baru hari tu batuk teruk sampai 2-3 mlm x bleh tido langsung, dan incek hubby jugak x tido lena. Mane la nak tido lena kalo orang sebelah dok khung-khing batuk x henti2. Nasib baik batuk kali ni x teruk sangat & incek hubby lak memalam mmg keje. Agaknyer umo dah nak ketuaan nih, mmg salu sakit2 kot..?? Ker cuaca mempengaruhi jugak..huhu

Selama 3 hari cuti dok umh tu, dok melayan budak kecit @ Nabila jer.. Bila riuh dgn sora dia, lupa rasa sakit pening demam & batuk sume. Dia lak jenis x meragam & senang jaga.. seronok dia bila pagi2 bgn tgk uchu x g keje, sbb ade orang nak layan dia.. Kejap2 nak pinjam hp, nak tgk gambar or men game. 

Memalam dia tido lewat, kalo hari biasa kul 2-3am kalo saya x keje, masa saya demam2 ni kul 1am dia tido.. Skrg dah pandai main pilih2 tv, tanak tgk tv kt tkt bawah. Nak tgk tv atas (lam bilik kitorg) katanya. Ade sekali tu, sanggup dok berdua-duaan ngan incek hubby semata2 nak tgk kartun kat bilik. Walhal sblm nih pemalu giler ngan incek hubby. Pantang ditanye nak tgk tv kat mane, cepat jer jawab "..dlm bilik uchu.."



Hari biasa, saya keje xde chance nak main2 kat luar, so masa saya MC dia mmg suka bila tgk saya kat luar umh jemur baju. Siap ckp nak temankan saya, nak tlg jemur baju katanya walhal dia ak tgk anak2 bulus lam cage luar umh tu...


Mlm kedua saya MC, saya gigihkan jugak diri untuk kemas bilik anak bulus kul 1am, tukar pasir, spray 1 bilik dengan ridsect, alih bungalowcost 3 tier tu & angkut anak2 bulus dari dalam bilik ke luar rumah, dan malam tu dorang menyetinggan & mensardinkan diri dlm "bungalowcost" tu. Kalo saya x buat, sape nak buat?? X kan nak mintak incek hubby buat, dah ler tu hobi saya sorang, kalo blh x nak menyusahkan orang dengan hobi yg saya sorang minat. Selagi larat, mmg saya akan buat sorg diri melainkan betul2 terdesak, baru ler saya mintak tlg incek hubby tukar pasir & kemas2 bilik dorg.

Anak bulus plak,  bila dah spray bagai dlm bilik tu, saya harus tutup semua tingkap, kang kalo anak2 bulus still duduk lam tu, pensan lak dorang cium bau ridsect tu. So, utk keselamatan & kesihatan dorang, kne ler keluarkan dulu dari bilik tu. 

Pas settle2 kul 2.00am, saya nek mandi & try nk tido tp mata lak x nak tido. Agaknyer sbb ptg tu saya bantai tido seharian pas makan ubat, mmg lalok semacam. 3am - baru jer saya bukak pintu rumah nak jenguk2 & main ngan dorg kejap lam bungalowcost tu, tetiba lak dengar hanjen melolong. Uiskk..rasa seram lak, terus naik bilik. huhuhu.. Biasanya kalo xde pape, mmg saya layan anak2 bulus sampai ke pagi kalo x bleh nak tido. Dah xde aktiviti lain nak buat, kalo sorg2..layan anak bulus jer la... tenangkan fikiran, hiburkan hati sendiri. Kdg2 sanggup duduk berjam2 dlm bilik dorang. 

Tu jer la terapi buat masa ni... bila sakit @ fikir masalah dunia, tgk gelagat anak bulus.. lupe kejap.. 


Sorry entry nih kejap ke laut, kejap ke darat..sbb masa taip td time tgh byk idea, tp sambung sampai ke petang x abis2, kejap2 settle keje. 3 hari x keje, meja ade2 jer keje nak dibuat.

Saya lak otak pun tgh ke laut..maka ke laut jugakler ape yg saya merapu kat sini... adehh... bek stop sekarang sblm lagi teruk merapu meraban... 0_o

2 comments:

  1. kat umah ni,hal2 pengurusan sibullus,mmg sy yg buat..hal2 perbelanjaan plak,cikhubby yg hulur..hehe.

    ReplyDelete
  2. SINAR CAHAYA>>> same la kita.... duit belanja dapur, mmg incek hubby yg hulurkan tp dlm masa yg sama tlg jugak hulur2 mane yg patut...tp utk anakbulus, mmg 100% duit sendiri melainkan incek hubby bg.....WAJIB huluran tu disambut dengan ikhlas...heheheh

    ReplyDelete

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #
There was an error in this gadget