✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Monday, 16 January 2012

✿ PAY DAY vs PAY DEBT - UTANG BILA MAU BAYAR????? ✿





apa yg saya nak luahkan sorang2 kat sini adalah kisah penghutang tegar. Hari ni dah gaji, dia pun dah gaji..tp sampai skrg xde pun masuk kat hp saya yg dia kata nak bayar utang dia kat saya. Memang laa x banyak sampai beratus, tp dengan jumlah yang dia hutang tu, cukup untuk membolehkan saya tampung2 bayar bil ke ape yg patut.

*haihhhhhhhhhhh* x paham2 ka hapa..???

Dia hutang saya dr bulan lepas lagi. Dpt barang yg dia kirim (saya siap tlg ambik tiap2 bln ok,..!!) masa sy blk Swk aritu, sampai la saya balik dari Sarawak..x jugak bayar2, barang dia nak tu dah ambik dah. Katanya, tggu saya balik dr Sarawak, baru nak bayar.

*gulp.....*

klu masa kat Sarawak tu, kata la saya tetiba x panjang umur, ninggal sbb kne telan ngan bujang senang jer, kne sumpah jadi Puteri Santubong ker, Puteri Sejinjang ker.... xkan utang tu kira halal kot..??? Sedangkan berhutang singgit pun saya dah keluh kesah selagi x bayar.

Ari tu dorg ade jumpa incek hubby saya...tp setakat nyembang gitu2 jer. Saya beria laa tanyekan incek hubby, kot dorg singgah nak bayar. Rupanya..TAKKKKKKK..!!! Errrkkk.. nak kata dia x cukup duit nak bayar masa tu, dah tu duit saya nih berlebih2 ker..???? Agaknyer dorg tgk saya xde anak, so nmpk mcm xde tanggungan or xde keperluan sangat ler kat duit tu kot. 

Baru semalam dok kne bebel ngan mak mentua saya.. dia tanye "org tu" dah bayar belum duit barang yg dorg ambik masa saya dah balik Sarawak ari tu, bila saya ckp BELUM, MIL saya terkejut.. dia ckp dah nak masuk sebulan dah, x kan x bayar2 lagi, barang dah dapat, saya dh tlg beli..membebel2 dia... ekceli bebelan dia bukan ditujukan kat saya, tp sekadar luahan hati kat orang yg jenis liat nak bayar utang cam tu. Dia pun pnh mengalami situasi yang sama. Kwn dia utang @ ambik barang rega RM30 jerrrrrrrrr tp nak bayar tu punye ler sampai 2-3 bln baru dapat, walhal bila part menyembang pasal duit, berhabuk2 duit katanya sbb belanja. 

Lepas ni, saya akan ambik barang untuk diri sendiri, mintak mahap la..saya dah serik. Klu nak kirim pasnih, saya nak kirim salam balik kat dia... lantak la..........



0 ORANG DAH HISTERIA...!!!!!:

Post a Comment

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #

#BLOG ARCHIVE#

There was an error in this gadget