✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Saturday, 31 December 2011

✿ NAK HAPDET BELOG TP ......NGANTOKKKK... ✿



nek bilik...
tujuan asal nak hapdet belog..
tp tgk jam....
dah 3.26am @ 31/12/2011..
x jadik la nak wat entry pasal blk ari tu..
kang nak edit2 gmbr lagik..

so, wajib tido sekarang...
S.E.K.A.R.A.N.G....!!!
sbb esok kne bangun awl nak g Shah Alam..
jumpa MIL, FIL & SIL yg akn blk Kelantan esok mlm..
cepat pegi pagi2, cepat balik..
esk mlm incek hubby nak keje..

agenda kat sane esok...
nak rebus udang lipan beli kat pasar tani putrajaya blk ptg td..
beli 2 kg..!!!! heheheh

tak tau cane rupa udang lipan???????
gugel image jer or kelik kat entry lama saya kat [SINI]
ade entry sorg nih psl udang lipan gak...kelik [SINI]


Thursday, 29 December 2011

✿ KADANG-KADANG......... ✿

Kadang-kadang hati sakit bila disindir, tapi itu adalah lebih baik daripada bercakap di belakang, bila disindir menangis sebentar tapi impak selepasnya amat besar. Perubahan diri yang ketara dan lebih baik dari sebelumnya.

Belajarlah menerima sindiran walaupun sebenarnya tidak begitu beradab menyindir orang. Semuanya kerana di atas paksi kebaikan dan kemaslahatan yang lebih besar pada masa hadapan.

Aku bukanlah manusia yang sempurna. Mungkin pada zaman silam aku pernah melukakan hati, mencabut rasa tenang. Mungkin kata-kataku sungguh menyakitkan hati, tiada apa yang aku persembahkan melainkan huluran tangan memohon seribu kemaafan. Maafkan aku bersama dengan doamu.

Aku menulis bukan untuk memberitahu diri ini baik.
Aku menulis hanya untuk memberitahu diri ini supaya menjadi baik.
Bersama menginsafkan diri dalam mencari keredhaan Ilahi.

Ambil hati. Sakit hati. Pedih hati. Terasa hati. Bila perasaan ini dibiarkan terlalu lama membengkak dalam hati, maka akan tidak sihatlah hati itu. Pemiliknya pun akan muram, jauh dari keceriaan. Lebih parah lagi, menjauhkan manusia dari Rabb-Nya.

Mengapa tidak untuk berhusnuzon, sedangkan itu lebih mulia.
Mengapa tidak memahami, sedangkan kita bersaudara.
Mengapa tidak bersikap positif, sedangkan ikhtilaf hati itu padah jawabnya.
Mengapa tidak bersama dalam perjuangan ini,sedangkan tanggungjawab kita adalah sama.
Mengapa tidak meluangkan masa bersama sedangkan, kita semua adalah dai'e.

Positif menjadikan kita bersangka baik. Bersangka baik lebih menenangkan hati. Orang hebat biasanya kerana dia hebat dalam hubungan dengan Allah. Tapi ada juga yang hebat dunia sahaja, hubungan dengan Allah entah ke mana. Dia tidak bersangka baik dengan Allah apatah lagi dengan makhluknya. Adab dan akhlak dalam pengurusan hati masih lagi samar untuk diiktiraf sebagai seorang dai'e.

Sekiranya semakin kita bijak, semakin jauh diri kita daripada-Nya, maka ada sesuatu yang tidak kena dengan diri. Jauhkanlah sifat itu dari dalam diri.



sumber : wall FB sorang kawan.. 

✿ BUMI MALAYA........SAYA KEMBALI .. ✿

Alhamdulillah...
dah selamat menjejakkan kaki kembali ke bumi Malaya pada 27/12/2011 tengah malam di saat2 semua orang nyenyak diulit mimpi.. saya sendiri yg pilih utk bertolak dr Sibu waktu mlm...


Alhamdulillah ...
dan terima kasih jugak pada incek hubby yang awal2 lagi bersusah payah dah tukar pasir anak2 bulus sebelum menjemput saya dari "epot" supaya balik2 tu saya tak perlu penat2 kemas anak2 bulus dulu *perkara wajib tiap kali balik bercuti, letak beg, settle bilik anak bulus, tukar pasir & kasik makan dorang*. 
Sampai jer rumah tu saya dah penat sangat tahap pekerja ladang sawit bila seharian dari kul 1 thari sampai 6 ptg duduk kat terminal bas Sibu menunggu bas mak & anak2 sedara saya utk ke Kuching. Tak sampai hati saya nak pergi dulu ke epot & nak tinggalkan dorg.. hati lega bila dorg masuk bas jer, baru saya pecut ke epot Sibu.


Alhamdulillah,..
penat wlupun kenduri doa selamat anak sedara baru aka baby baru lam family saya kecik2 jer tp semua berjalan dengan lancar... kesihatan agak ok tp semalam terpaksa amik MC sehari sbb rasa dah x larat sangat & saya setat cirit balik..


Alhamdulillah... 
tiada air mata tumpah balik kpg kali ni wlupun awl2 sampai sana terkena lagi ayat2 pedas tanye pasal anak masa sampai2 jer kat terminal bas Mukah.. pakcik yg bertanyakan soklan bonus & menjawab sendiri soklan dia tu (sebab saya cuma jawab dengan senyuman kelat).. soklan2 lain sy jawab dengan acuh x acuh tp penuh ayt tersirat.. pakcik tersebut ialah................ BAPAK MENTUA KEPADA ABG EX-BF saya...


Alhamdulillah,...
sblm balik tu smpt jumpa abg long saya yg baru balik dr Mekah... semoga brg2 pemberian dia akan ada sinar buat saya...


Alhamdulillah...
saya x sekuat mana..tp boleyyyy laa.. doakan saya bertahan..insyaAllah ..   ✿


Monday, 19 December 2011

✿ I'M LEAVING U, BUMI MALAYA | KUCHING - SIBU - MUKAH, WAIT FOR ME ✿

19/12/2011 (Isnin) .....lagi 5 jam saya akan meninggalkan bumi Malaya..
eksaited nak blk kpg tp ptg td sempat lagi membuta.. 
jam dah kul 1.30am baru terhegeh2 nak kemas2 barang. nasib baik barang x byk...

dlm pada masa yg sama, incek hubby tetiba tanye..
dia tgh demam cam tu, saya tetap nak balik jgk ker..??
terdiam kejap... tiket sume dah beli.. tu pun dah rugi byk gara2 Airasia gila ari tu..
sampai penat nak call opis dorg, pastu darah jadi naik mendadak marahkan dorg..

last2 saya tanye kat dia blk.., klu saya x jadik balik, 
dia nak x ganti blk duit tiket pergi balik saya tu sebanyak RM700++..??
dia pun terdiam...tp sempat ckp..mahal sangat... hehehe...



sambung balik pasal balik kampung...
maybe keesokkan harinya (20 @21/12/2011) bergantung pd mood & rindu tahap gaban pd kpg - 
bertolak ke Sibu nek bas & menempuh perjalanan 8 jam. 
tapi rasanya nak jumpa abg sulung saya dulu..
dorg balik haji ujg ln 11 ari tu...



maybe pada hari yg sama jugak akan bertolak ke Bahagian Mukah dari Sibu nek bas selama 3 jam. Tu pun bergantung pada mood sama ada nak dok hotel kat Sibu dulu or x....

*ehh...pic ni xde kaitan dgn cite sebenar... :p *

dan hari yang sama sampai Bahagian Mukah akan direct blk ke Oyashio..


maybe pada 24@25/12 abg no.3 akan buat kenduri doa selamat @ 
cukur jambul baby no.3 dia...{ANUR NASUHA ZULAIKA} 
juga pic latest {NASUHA}

lepas tu, blk semula ke Bumi Malaya pada 27/12/2011. semoga cuti sesingkat ni (19-27) memberi ketenangan jiwa sepenuhnya buat saya.. 



selamat tinggal anak2 bulus ku....
ehh...gambar taksenunuh Lady Rusty tgh nguap jer jumpa lam pc incek hubby..
sila abaikan gigi dia yg penuh dengan kaviti, tar tar & x pnh buat scaling tu..
gmbr yg lelain lam lappy saya..malas nak bukak...
huhuhuhu

dah peluh2 kemas umh sblm ditinggalkan..
nak mandi..
nak tido..
okbaiii...



opsssss luper...sume gambar2 di atas (kecuali gambar Lady Rusty tgh nguap) adalah ihsan angkel gugel... ;)

✿ COMING HOME ✿



I’m coming home
I’m coming home
Tell the World I’m coming home
Let the rain wash away all the pain of yesterday
I know my kingdom awaits and they’ve forgiven my mistakes
I’m coming home, I’m coming home
Tell the World that I’m coming

Back where I belong, yeah I never felt so strong(I’m back baby)
I feel like there’s nothing that I can’t try
And if you with me put your hands high(put your hands high)
If you ever lost a light before, this ones for you
And you, the dreams are for you

I hear “The Tears of a Clown”
I hate that song
I feel like they talking to me when it comes on
Another day another Dawn
Another Keisha, nice to meet ya, get the math I’m gone
What am I ‘posed to do when the club lights come on
Its easy to be Puff, its harder to be Sean
What if the twins ask why I aint marry their mom (why, damn!)
How do I respond?
What if my son stares with a face like my own
And says he wants to be like me when he’s grown
Sh-t! But I aint finished growing
Another night the inevitible prolongs
Another day another Dawn
Just tell Taneka and Taresha I’ll be better in the morn’
Another lie that I carry on
I need to get back to the place I belong


I’m coming home
I’m coming home
Tell the World I’m coming home
Let the rain wash away all the pain of yesterday
I know my kingdom awaits and they’ve forgiven my mistakes
I’m coming home, I’m coming home
Tell the World that I’m coming

“A house is Not a Home“, I hate this song
Is a house really a home when your loved ones are gone
And n-ggas got the nerve to blame you for it
And you know you woulda took the bullet if you saw it
But oyu felt it and still feel it
And money can’t make up for it or conceal it
But you deal with it and you keep ballin’
Pour out some liquor, play ball and we keep ballin’
Baby we’ve been living in sin ’cause we’ve been really in love
But we’ve been living as friends
So you’ve been a guest in your own home
It’s time to make your house your home
Pick up your phone, come on

I’m coming home
I’m coming home
Tell the World I’m coming home
Let the rain wash away all the pain of yesterday
I know my kingdom awaits and they’ve forgiven my mistakes
I’m coming home, I’m coming home
Tell the World that I’m coming

“Ain’t No Stopping Us Now“, I love that song
Whenever it comes on it makes me feel strong
I thought I told y’all that we won’t stop
We back cruising through Harlem, Viso blocks
It’s what made me, saved me, drove me crazy
Drove me away than embraced me
Forgave me for all of my shortcomings
Welcome to my homecoming
Yeah it’s been a long time coming
Lot of fights, lot of scars, lot of bottles
Lot of cars, lot of ups, lot of downs
Made it back, lost my dog (I miss you BIG)
And here I stand, a better man! (a better man)
Thank you Lord (Thank you Lord)

I’m coming home
I’m coming home
Tell the World I’m coming home
Let the rain wash away all the pain of yesterday
I know my kingdom awaits and they’ve forgiven my mistakes
I’m coming home, I’m coming home
Tell the World that I’m coming



Tuesday, 13 December 2011

✿ I'M WAITING...WAITING..WAITING...AND WAITING... ✿

silently tears fall
and its really hurt me...


✿ I'M SURRENDER........... ✿


✿ BERAT MATA MEMANDANG... ✿


x sama berat mata yang memandang, 
x sama rasa pada yang simpati diri ini..
berbanding rasa berat bebanan di bahu yang sekian lama memikul..
semoga bebanan yg telah sekian lama ini, 
tak selamanya dibahuku...
mungkin rasanya dah x mampu untuk ditanggung..
bahu ini semakin hari semakin rapuh.........



✿ AGAKNYA BUKAN NASIBKU.... ✿


klu ikutkan last menses ari tu pd. 23/10, pastu sebulan ++ xde tanda2..
pas sebulan tetiba ade spotted brownish dlm sehari jer..
pastu  xde balik...tup-tup 2-3 hari lepas ade balik, tu pun sehari jer..
skrg plak dah xde plak dah...
nak buat UPT pun dah xde rasa.. 
x nak kecewa berulang2 kali mcm dulu..
*bukan x biasa pun kecewa mcm nih*

kompius dengan perubahan diri sendiri.......
tapi dah malas dan tak mampu memikirkan segalanya..
agaknyer mmg saya bukan seorang yang berpeluang untuk merasai
pengalaman jd ibu seperti kawan2 yg lain..
xpe lah.... :(


# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #

#BLOG ARCHIVE#

There was an error in this gadget