✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Friday, 12 August 2011

✿ MINGGU X BERAPA BAIK. 2 KHABAR ANGIN YG X SAHIH ✿

Ok..sblm karangan bermula : sila abaikan entry sblm ini (bertajuk : Jangan Jeles). Incek Hubby saja mengetest guna hp bau kedai dia.


Minggu nih dpt 2 berita, ekceli khabar angin x berapa nak baik. Ehh..x sure nak ckp khabar x baik ker ape bg aku.

1st : akan berlaku lagi pertukaran di "kerusi panas" tersebut dlm masa terdekat. Haku tanak sebut nama sapa2 tp nih kira lebih kurang melibatkan pengurusan. Sebenarnya bukan pertukaran suka sama suka (semasa entry nih ditulis) sbb pihak hakiki di kerusi panas tersebut tidak mengetahui propaganda tersebut. Tetapi semuanya macam dah diatur dan kemungkinan melibatkan pihak yg "punya kuasa" untuk pertukaran tersebut. Fine..! Haku xde masalah utk perkara tersebut sbb x melibatkan kerusi "suam2 kuku" yg haku duduk sekarang.

Cuma sebenarnya sedikit terkilan apabila semua perkara pada pandangan haku nih tidak dilakukan secara professional. What?? Ok...nak cite detail adalah agak "menyeramkan" cuma cukuplaa kalo haku katakan apa yg bakal berlaku bukanlah kehendak pihak sumber manusia. Tetapi lebih kepada perancangan pihak pengurusan dalaman sini (opis haku laa). 

Haku xde masalah & x nak terlibat dlm masalah tersebut tp rasa agak terkilan apabila secara automatik benda2 melibatkan tugasan akan bertukar. Sebagai org baru yg baru nak belajar suasana di situ terutama melibatkan tugasan2, dengan kehilangan sorg lg kakitangan sini ats sebab cuti bersalin selama 3 bulan dah tentu membuatkan haku mula rasa agak kelam kabut memikirkan tugasan2 yg bakal haku pikul. Ibaratnyer macam baru nak belajar berlari, tp dah kne suh lumba lari.. Ehh..itu perumpamaan ciptaan senirik. 

Yang agak sukar utk diterima dek akal adalah cara2 layanan & strategi pengurusan disini menangani perkara tersebut dan melibatkan 2 org yg akan menduduki kerusi panas tersebut. Bagi haku, senang jer...if org tersebut nak SANGAT duduk kt kerusi panas tersebut, HARUS lah ko terus ambik alih tugas2 yg sebenar tp apakan daya, kalo pihak atasan dah merancang supaya "org yg bakal menduduki kerusi panas tersebut" nnt akan mengambilalih tugas pihak yg sedia ada yg akan cuti bersalin tu..kami x bleh buat apa. Sapa la kami ni nak kasik cadangan. Dan ari tu "pengurusan disini" ckp lepas pihak sedia ada masuk balik pas cuti bersalin, dia akan bertukar tugasan melibatkan hubungan terus dengan staf2 bawahan. Hmmmmmm.... 

Haku x tau sbb ape & xde idea utk perkara tersebut. Dan haku turut kesian dengan "pihak yg menduduki kerusi panas" tersebut kerana andai benar berlaku pertukaran secara suka paksa-rela  tersebut bermakna beliau tidak diberi peluang untuk belajar tugasan disini. Kesian kan..?? Haku try letak dlm keadaan beliau, bayangkan bagaimana rasa korang kalo baru jer nak duduk kerusi panas tersebut, dah diminta secara halus untuk bertukar suka sama suka paksa rela ke bahagian lain yg korang dah selesa dgn tmpt sekarang.. Tipu la kalo haku ckp x terasa sikit kan??? Mesti korang rasa ibarat bola yg ditendang ke sana sini.

Ok, next....

2nd : hari nih pihak yg akan bersalin tersebut bwk khabar2 angin yg mana haku akan ditarik ke tingkat 2 pulak, bagi menggantikan kakitangan sedia ada yg jugak terpaksa ditarik ke tingkat.3. Hmppppppppp..!! Apakah sekarang sudah menjadi trend baru dimana kerjanya asik tarik-tolak staff ke sana sini demi nak penuhi kehendak pengurusan atasan???? Dan yang tersepit adalah orang tengah yang terpaksa menurut perintah. Haku kat tempat baru tu baru masuk 3 bulan, ibarat baru nak celik mata belajar perkara baru di tempat baru, daaaaahh dengar plak khabar2 cam tu. Haihhh... Takk....bukan haku nak langgar arahan tp selagi arahan tu bukan dari pihak atasan, haku rasa biarla keadaan tu normal secara semulajadi.

takde masalah pun kalo haku nak kne naik tkt. 2 sbb b4 nih kat opis lama pun tkt. 2 jugak cuma lain2 pengkhususan kerja & bahagian cuma..ntah la..... kalo dah diarahkan, terpaksa la ikut jer.. depend ngan pengurusan sekarang nak wat keputusan. 

Maknanya yg terlibat antara situasi2 tersebut adalah :

- pihak yg akan cuti bersalin
- pihak yang menduduki kerusi panas
- pihak haku yg duduk kusi suam2 kuku

- pihak yg nak menduduki kerusi panas tu x termasuk sbb dia belum lagi secara rasminya menduduki kerusi panas yg semua orang idam2kan.

ntahh laaaaa..  just wait n see..  



(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
payah kalo campur aduk perkara PERSONAL & PROFESSIONAL


0 ORANG DAH HISTERIA...!!!!!:

Post a Comment

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #
There was an error in this gadget