✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Sunday, 14 August 2011

✿ WAITING FOR MIRACLES TO HAPPEN. ✿



Tiada yg lebih baik dari menangis kalau bukan menulis..
Tiada yg lebih baik dari menulis kalau bukan berdoa..
Setiap bait kataku adalah doa.. 
setiap bait katamu adalah doa.. 

Ya....

mungkin kami sedang diuji
dan Allah hanya menguji hambaNya berdasarkan tahap kemampuan kami
Dia takkan menguji melebihi yg ada kerana Dia tau hambaNya itu lemah..
Alhamdulillah, Syukur Ya Allah
kerana ujian ini menguatkan hati kami
mendekatkan diri kami kepadaMu
juga terima kasih buat kwn-kwn kerana mendoakan kami ....




still waiting for miracles to happen


Saturday, 13 August 2011

✿ KEBAB PAK ARAB @ TMN SEPAKAT INDAH II, KAJANG ✿




(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
ari nih sbb incek hubby bukak posa @ opis dia, 
so haku bukak posa sorang2 kat umh..
incek hubby tapaukan kebab pak arab area kedai tmn sepakat indah II.
Sedap...!!
rega dia pun sedap..RM5 seketul...!!!!!!!!!!!!

hmm... cekik darah betul la pak2 arab sini..
nasib baik la rasa dia sedap..padan la dgn aym byk.....
ari tu jual yg popia segi 3 tu, seketul singgit woo..
bayangkan korang nak beli 2 ketul jer...kan serba salah.
Last2 incek hubby beli 4 ketul aka RM4.
kebab nih masuk kali ke-3 haku beli... huhuhu..



Friday, 12 August 2011

✿ MAJLIS BUKAK POSA ✿


as usual bila bulan posa akan ada  jemputan utk bukak posa.
Dlm haku nyer jadual, ade 3 jemputan.

1- ari ni 12/8/2011 : TNB - incek hubby ade ajak tp haku x g kot..sian dia kne masuk keje pastuh, xkan nak kne ulang alik antar haku kot. Haku x kisah sgt sbb biasa tiap2 thn insyaAllah haku mmg ade join. 

2) mggu dpn 18/8/2011 : ngn kontraktor sini - sume seksyen haku g termasuk "yg bakal menduduki kerusi panas" tersebot. *perlu ker dia dtg? kalo haku, mmg x dtg kot sbb haku x rasmi lg masok sini & cam x kne jer tetiba ade dr seksyen lain. kalo pegawai, x kisah la*

3) mggu lg satu 23/8/2011 : opis haku punye..tp yg nih sure haku x g.. malas ahh.. kalo ade geng, nak jgk.. tp biasa x pegi pun..huhu



(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
negara kita berlebih2 mkn..esp time bln posa..
renung2kan..& selamat beramal..
huhuhu




✿ MINGGU X BERAPA BAIK. 2 KHABAR ANGIN YG X SAHIH ✿

Ok..sblm karangan bermula : sila abaikan entry sblm ini (bertajuk : Jangan Jeles). Incek Hubby saja mengetest guna hp bau kedai dia.


Minggu nih dpt 2 berita, ekceli khabar angin x berapa nak baik. Ehh..x sure nak ckp khabar x baik ker ape bg aku.

1st : akan berlaku lagi pertukaran di "kerusi panas" tersebut dlm masa terdekat. Haku tanak sebut nama sapa2 tp nih kira lebih kurang melibatkan pengurusan. Sebenarnya bukan pertukaran suka sama suka (semasa entry nih ditulis) sbb pihak hakiki di kerusi panas tersebut tidak mengetahui propaganda tersebut. Tetapi semuanya macam dah diatur dan kemungkinan melibatkan pihak yg "punya kuasa" untuk pertukaran tersebut. Fine..! Haku xde masalah utk perkara tersebut sbb x melibatkan kerusi "suam2 kuku" yg haku duduk sekarang.

Cuma sebenarnya sedikit terkilan apabila semua perkara pada pandangan haku nih tidak dilakukan secara professional. What?? Ok...nak cite detail adalah agak "menyeramkan" cuma cukuplaa kalo haku katakan apa yg bakal berlaku bukanlah kehendak pihak sumber manusia. Tetapi lebih kepada perancangan pihak pengurusan dalaman sini (opis haku laa). 

Haku xde masalah & x nak terlibat dlm masalah tersebut tp rasa agak terkilan apabila secara automatik benda2 melibatkan tugasan akan bertukar. Sebagai org baru yg baru nak belajar suasana di situ terutama melibatkan tugasan2, dengan kehilangan sorg lg kakitangan sini ats sebab cuti bersalin selama 3 bulan dah tentu membuatkan haku mula rasa agak kelam kabut memikirkan tugasan2 yg bakal haku pikul. Ibaratnyer macam baru nak belajar berlari, tp dah kne suh lumba lari.. Ehh..itu perumpamaan ciptaan senirik. 

Yang agak sukar utk diterima dek akal adalah cara2 layanan & strategi pengurusan disini menangani perkara tersebut dan melibatkan 2 org yg akan menduduki kerusi panas tersebut. Bagi haku, senang jer...if org tersebut nak SANGAT duduk kt kerusi panas tersebut, HARUS lah ko terus ambik alih tugas2 yg sebenar tp apakan daya, kalo pihak atasan dah merancang supaya "org yg bakal menduduki kerusi panas tersebut" nnt akan mengambilalih tugas pihak yg sedia ada yg akan cuti bersalin tu..kami x bleh buat apa. Sapa la kami ni nak kasik cadangan. Dan ari tu "pengurusan disini" ckp lepas pihak sedia ada masuk balik pas cuti bersalin, dia akan bertukar tugasan melibatkan hubungan terus dengan staf2 bawahan. Hmmmmmm.... 

Haku x tau sbb ape & xde idea utk perkara tersebut. Dan haku turut kesian dengan "pihak yg menduduki kerusi panas" tersebut kerana andai benar berlaku pertukaran secara suka paksa-rela  tersebut bermakna beliau tidak diberi peluang untuk belajar tugasan disini. Kesian kan..?? Haku try letak dlm keadaan beliau, bayangkan bagaimana rasa korang kalo baru jer nak duduk kerusi panas tersebut, dah diminta secara halus untuk bertukar suka sama suka paksa rela ke bahagian lain yg korang dah selesa dgn tmpt sekarang.. Tipu la kalo haku ckp x terasa sikit kan??? Mesti korang rasa ibarat bola yg ditendang ke sana sini.

Ok, next....

2nd : hari nih pihak yg akan bersalin tersebut bwk khabar2 angin yg mana haku akan ditarik ke tingkat 2 pulak, bagi menggantikan kakitangan sedia ada yg jugak terpaksa ditarik ke tingkat.3. Hmppppppppp..!! Apakah sekarang sudah menjadi trend baru dimana kerjanya asik tarik-tolak staff ke sana sini demi nak penuhi kehendak pengurusan atasan???? Dan yang tersepit adalah orang tengah yang terpaksa menurut perintah. Haku kat tempat baru tu baru masuk 3 bulan, ibarat baru nak celik mata belajar perkara baru di tempat baru, daaaaahh dengar plak khabar2 cam tu. Haihhh... Takk....bukan haku nak langgar arahan tp selagi arahan tu bukan dari pihak atasan, haku rasa biarla keadaan tu normal secara semulajadi.

takde masalah pun kalo haku nak kne naik tkt. 2 sbb b4 nih kat opis lama pun tkt. 2 jugak cuma lain2 pengkhususan kerja & bahagian cuma..ntah la..... kalo dah diarahkan, terpaksa la ikut jer.. depend ngan pengurusan sekarang nak wat keputusan. 

Maknanya yg terlibat antara situasi2 tersebut adalah :

- pihak yg akan cuti bersalin
- pihak yang menduduki kerusi panas
- pihak haku yg duduk kusi suam2 kuku

- pihak yg nak menduduki kerusi panas tu x termasuk sbb dia belum lagi secara rasminya menduduki kerusi panas yg semua orang idam2kan.

ntahh laaaaa..  just wait n see..  



(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
payah kalo campur aduk perkara PERSONAL & PROFESSIONAL


Sunday, 7 August 2011

Wednesday, 3 August 2011

✿ POSA KE-3 ✿

resepi permintaan oleh Cenah & Mami Karin..


:: RENDANG ALA MINI LONALDO ::

bhn :
sekilo daging - potong lawan urat
santan dari 2 biji kelapa
1 biji kelapa parut - goreng utk buat kerisik
air asam jawa secukup rasa @ asam keping pun blh
2-3 helai daun kunyit
2-3 helai daun limau purut

bhn kisar : 
cili kering - 15 biji @ lebih (basuh & rendam kejap)
cili padi - segenggam or lebih (ikut suka pedas)
bawang merah 5-6 ulas 
bwg putih - 5-6 ulas
1 inci halia
1 inci lengkuas
5-6 batang serai 
garam & serbuk perasa.
*kisar bhn2 di atas kecuali garam & serbuk perasa.


cara membuat :
1- potong daging melawan urat supaya x liat. empukkan dgn air.
2- masukkan bahan kisar di atas bersama air utk empukkan daging.
3- setelah daging hampir kering @ sudah empuk, masukkan santan.
4- masukkan garam & serbuk perasa.
5-setelah santan kering, masukkan kerisik, daun limau purut & daun kunyit. 
gaul rata pastu korang belasah la senirik... 

 selamat mencoba!!!




menu ari nih :
i) rendang daging [haku masak]
ii) sambal sardin [incek hubby masak]
iii) lemang [kwn incek hubby kasik] - alhamdulillah
iv) ulam2 - timun/tomat/terung/halia/kacang botol
v) budu + tempoyak.


pas bukak posa, incek hubby masuk keje kul 9pm.
Haku lak menyettle-kan timbunan baju yg blom lipat
sambil nguap pasbelasjuta kali dgn mata berat
sbb pas mkn ubat sesema.
hidung haku sumbat sebelah rasa cam bernapas lam lumpor.
nite u'olssssssss...!!!
jgn lupe bgn sahur esok... ;)



Tuesday, 2 August 2011

✿ ALHAMDULILLAH, 1ST DAY POSA BERJALAN DGN LANCAR ✿

Syukur Alhamdulillah..1st day posa semalam berjalan dengan lancar. Haku bgn kul 5am utk goreng nasik. Sahur nasik goreng sardin jer.... pas sahur, solat subuh then siap2 g keje. Semangat wooo..!! *ehh tu haku ker??* 

Kat opis pun xde ape sgt..cuma agak ngantuk sepanjang ari. Nak berFB pun xde semangat sgt. Blk petang tuh sharp kul 5 dah kuar opis. Singgah beli ayam, kelapa parut & bhn2 lain sbb nak wat masak maman. Nak masuk kete, nampak plak Pak Arab jual Kebab yg bau dia menusuk kalbu..Perghh!! terliur dek nafsu posa, haku soh incek hubby beli, pak arab tuh jual RM5 seketul,  (walhal dia dah beli murtabak RM4 seketul).

Sampai umh alkunun kebizian kat dapur sekali tgk daun maman dah burokkk, rosak maybe sbb dh lame org tu jual. Last2 plan bertukar dari maman ke masak lemak. Incek hubby lak wat air rembutan + nenas, part air dia yg biasa tlg buat. nak tggu haku, mane sempat weii.. hehehe

7.30 pm - bukak posa mkn kebab yg sunggoh sedap (ker sbb lapar) & murtabak sambil menunggu ayam masak lemak siap tp dah kenyang punye pasal haku x mkn pun nasik, just ratah2 lauk jer..

Pas tu kelam kabut maghrib sbb dok ngadap mekanan lame2. Tggu sampai Isya baru bawah blk tgk tv.. x g terawih pun sbb incek hubby x brp sihat.

Mlm tuh haku sempat belasah 2 bijik duyan. Incek hubby serender sbb kenyang katanya. Alah bkn pebret dia pun duyan. Haku jer lelebey menghantukan diri. Alhamdulillah, duyan tuh rezeki kawan dia kasik.. 



(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
mlm nih pas terawih nak carik duyan lagik..
makan..makan..sampai sakit kepala lagik...
hahah


Monday, 1 August 2011

✿ SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DI BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK ✿



(◕‿◕✿) 

BUAT KELUARGA TERSAYANG 
YG JAUH DI MATA, DEKAT DI HATI ♥ 
RAKAN TAULAN ♥ SAUDARA YG BERAGAMA ISLAM, 
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN 
SY & INCEK HUBBY UCAPKAN. 
✿ DIHARAPKAN SEMOGA KITA SEMUA DAPAT MEMANFAATKAN BULAN YG MULIA INI DENGAN SEBAIK2 PERBUATAN & AMALAN.
✿ SIAPA TAHU, RAMADHAN INI, MUNGKIN RAMADHAN YANG TERAKHIR BUAT KITA. 
✿ DGN KESEMPATAN INI JUGA SY INGIN MEMOHON MAAF ANDAI ADA TERSILAP KATA 
& TERKASAR BAHASA PD SEMUA YG MENGENALI SY DAN YG BURUK ITU ADALAH DARI KEKHILAFAN SY SBG HAMBANYA.

(◕‿◕✿)



# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #
There was an error in this gadget