✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Tuesday, 19 April 2011

# ANNIVERSARY KE-9 KEJE DI BUMI MELAYA - EH..! SEMALAM DAH 9 THN RUPENYE.. #


Buat Cenah, Mami Kirin, Libian, Awg, Kelly, Eric dll,
selamat ulangtahun keje gomen..!!!!! 
Mengenali ktk urang pun salah sigek kenangan lam idup..! ;)


(◕‿◕✿) PSTT...NAK MERAPU SKIT (◕‿◕✿)
diam x diam, kejap x kejap...semalam 18/4/2011 genap 9thn haku merantau menumpang carik rezeki kat bumi Melaya nih. Dari bujang sampai la bertemu juduh kat sini..*ishh..bab2 bertemu juduh nih len kali jer cite.. nih cite pasal anibersari keje sini jer.. hahaha

Haku tingat lg masa mula2 g interbiu nak keje gomen nih . Peng-interbiu tuh awl2 ckp nih pengambilan utk ke Semenanjung. Haku yg dlm masa tuh tgh tanam anggur, terus jek setuju and "..saya ckp x kisah keje kat mane..lgpun saya BUJANG lagi..." itu ayt standard utk org2 yg terdesak nak keje cam haku time tuh. Setuju dgn statement di atas..???? x setuju, x pa... biar haku setuju sorang2.. hahahaha..

Tak lame lepas interbiu tuh, terus dpt surat. *Gulpppp...!!~ 

jeng..............!! jenggg..........!!! jenggggggggggggggg..!!! *wat saun efek senirikk.. :p


Masa dpt surat tuh..mata terkebil2 tgk poskod....... 62502 PUTRAJAYA.... bukan kebiasaan surat utk haku yg poskodnyer 93050 PETRA JAYA. Bila baca KOMPLEKS PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN tuh, baru haku btul2 caye yg haku bakal kne keje kat Melaya. Satu2 tmpt yg haku sirik x pnh terfikir nak pegi pun. Apatah lg nak pegi sorang2, nek kapal terbang sorang..and bakal idup sorang2 (tuh 4 thn jer, pastuh idup berdua smp skrg..huakakak)

Berat jgk mula2 nak buat keputusan psl keje tuh. Kne fikir soklan nih.... 

Nak terima ker x...?? Nak terima ker x...?? Nak terima ker x...?? Nak terima ker x...?? 

Tambah2 plak masa tuh dlm 4 org abg2 haku tuu, 2 org x brp setuju,  sorg x kisah & sorg lg setuju berdasarkan undi majoriti. Last2 sbb ade 2 undi setuju & 2 undi x brp setuju/tergantung...haku terpaksa tanye mak haku. Jawapan dia, "..mak xde ler nak galakkan ko pegi, xde plak nak larang. Kalo larang..sapa nak sara idup ko dah tua nnt. Takkan selama2 nak keje kilang gaji sikit tuh..mana2 yg ko rasa baik utk ko..." . So, confirm haku buat keputusan SETUJU demi memikirkan masa depan..ececehhhh.. :p

So, pas mak haku ckp cam tuh..haku pun terus antar surat Setuju Terima  & buat surat mintak penangguhan sbb masa tuh haku keje kat Koperasi Politeknik Kch. So, kne ler bgtau dulu pasal nak berenti keje. Tuh pun masa haku dekat2 nak berenti keje tuh, kne "taik" dgn pekerja situ. Yg tuh malas nak cite. Rasa cam nak bunuh jer orang yg wat cite tuh. Sedey tau kne pitnah... 

Masa haku sibuk2 wat persiapan nak pegi tuh, ade antara SIL & sedara haku yg dok hasut2 supaya x yah pegi. Ade yg ckp "..baik x yah pegi..susah anak dara dok jauh2 dr family..ape2 hal payah..", ade yg kate "..dok "sane" nnt cemane nak survive??? gaji kecik jer, kos sara hidup kt bandar besar, sewa umh, mkn & belanja memahal...bla..bla..bla... sume haku buat BODOH jer....

Yang x bleh luper smp skrg, mak haku pnh cite ade antara SIL haku yg dok bisik2 sesama sirik dpn2 dia buat cam mak haku nih pekak & bodoh sgt x fhm ape yg dorg bisik, ckp psl x berbaloinyer haku terima tawaran keje tuh sbb gaji kecik. Tapi haku tgk org yg pnh bercakap pasal haku tuh xde pun besar mane gaji nyer. Cam tuh jugak pon..Sume tuh masuk tinge kanan, kuar tinge kiri.  Haku tanak fikir mende yg x pasti. 

Berkat pertolongan abg2 haku, keempat2 abg haku wat collection utk duit poket haku & slh sorg abg haku "secara senyap2" kasik duit utk beli tiket flight. "Senyap2" sbb tanak mende tuh jadik isu gaduh dgn bini. Yer la...jarang ade SIL yg merelakan duit "laki" dorg dilaburkan utk "adik". Ehh..Adik ok..bukan POMPUAN skendel mendel... Ehh...  kalo ikut tanggungjawab, mmg patut pun mane2 abg bertanggungjawab dlm sume tuh selagi adik x kahwin tp berapa ramaikah akak2 ipar yg bersikap tidak kisah dgn soal ke-familian cam tuh???? Jawab la sirik...  


18/4/2002 4.30am
haku selamat "terbang" sorg2 ke Bumi Melaya menaiki pesawat MAS dgn iringan mak & family. Haku tawakal, perasaan berdebar & mcm2 perasaan yg x pat haku nak bayangkan esp bila bakal idup sorang2 kat tmpt orang neh.  Sampai kat epot, kazen haku dr Pahang dah siap tggu & hantar haku ke Putrajaya. 

Kat sini la bermula hidup haku, berdikari di negeri orang, berjumpa kawan2 pelbagai bangsa, ragam & karenah.. Melalui mcm2 pengalaman yg sedikit sebanyak mematangkan haku. 


Alhamdulillah... 

sekarang haku bleh bangga & buktikan yg ckp2 "dorg" dulu xde kesan ape2 kat haku. Sekurang2nya haku x idop merempat, mintak duit or pinjam duit sana sini nak sambung nyawa, penuhkan tekak & selera haku. Haku mengaku mmg hidup haku nih TAK MEWAH tapi BOLEH BERBANGGA & SYOK SENDIRI  bahawa dgn gaji haku yg x seberapa itu, haku mampu beli sebijik umh yg murah utk berteduh, sebijik kete yg blh bwk haku pegi mane2 & kasik nafkah kat mak demi melaksanakan tanggungjwb haku sbg anak tiap2 bulan. Gaji yg ciput tuh la haku kongsi keberkatan dgn rahmat sorg ibu. Apalah guna gaji besar2 tp nak hulur kat mak bapak tiap2 bulan pun payah...tol x..?????? Ehh..sape makan cili, WAJIB terasa pedasnyer.. ;)

Dgn ape yg haku ade, mmg kita x mintak ape yg buruk dlm idup kita tp in case ape2 jadik kat idup/umhtangga or masa depan, haku dah ade "basic" utk setat hidup...... x bermula dengan "0" balik & x terlalu bergantung hidup dgn org. Sekurang2nya ape yg haku ade sekarang, adalah hasil kedegilan ati haku utk tidak mendengar ape2 "hasutan orang" masa sblm haku buat keputusan tuh.  


Peace yawww..!!! 


0 ORANG DAH HISTERIA...!!!!!:

Post a Comment

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #

#BLOG ARCHIVE#

There was an error in this gadget