✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Friday, 24 September 2010

*SEDIH..ENTAH SAMPAI BILA??*

Pagi nih terserempak seseorang. MUSUH?? TIDAK..!! Dia bkn musuh haku. Malah kawan yg x pernah mendatangkan masalah buat haku, tp sekarang haku yg TERpaksa meminggirkan diri. Haku pun x pnh ade masalah ngan dia. Salu tegur2 & sembang2 ngan haku satu masa dulu. Tapi ada "sesuatu" yg buat haku rasa sedih tiap kali tgk dia. Yang buat haku rasa haku TAK SEMPURNA macam dia. Juga tak SESEMPURNA org lain....dan haku "TAK PERNAH" ada tanda2 yang haku SEMPURNA macam dia atau org lain....

Salunya haku mengelak dr bertembung ngn dia, kalo ade jln lg jauh, haku sanggup ikut jln tu. Kalo xde, haku rela tggu sampai dia berlalu, or menyorok dan melarikan "mata" haku nih dr "pemandangan" tuh sbb x nak tgk perubahan "bentuk fizikal" dia, tp ari nih haku dh xde jalan lain. dah TERserempak, dan x bleh elak. Dan TERPAKSA jugaklaa haku nih TERmeramahkan diri tegur dia sambil buat muka cam xde ape2 berlaku (tp dlm ati, tuhan jer yg tahu perasaan haku terutama kebelakangan nih. 

Haku x tau sampai bila haku nak mengelak cam nih. Bukan salah dia "berkeadaan" cam tuh. Cuma haku yg "TERASA" sendiri bila "TAK PERNAH BERKEADAAN" sebegitu. Haku yg terasa bila kekurangan sesuatu, yg org lain ada juga PERNAH ada & rasa... 

Kdg2 haku rasa kalo ler buleh haku nih hilangkan ingatan terutama bila memikirkan keadaan org sekeliling, dah lame haku buat. Kalo ler boleh haku pegi satu tempat yg boleh menenangkan diri haku nih, bertapa utk seberapa lama yg boleh, dr dulu dah haku pergi. Tp xde ape yg blh buat haku lupa. Perasaan itu ibarat bayang2 yg sentiasa ada dlm diri haku. Tak pernah jauh pun. Haku x bleh buang jauh2.

Haku pnh buat tindakan yg haku sendiri x pnh terfikir. Sampai ke satu tahap haku telan berbijik2 pil yg haku x tau pil ape yg ade kat umh konon utk lupakan "perasaan sedih" itu, tp hasilnya haku sendiri yg terseksa. Akibatnya, dada haku terasa panas cam berbahang + sakit yg amat & satu hari haku x sedarkan diri akibat dos berlebihan. Tapi haku x pnh bgtau sapa2. Haku sendiri yg menanggung akibat kebodohan & tindakan melampau haku tu. Haku nak mengadu kat suami, haku tak nak dia rasa ape yg haku rasa, lihat & dengar. Dia pun sama2 sedih. Jadi, biarlaa dia tak tau. Biar laa haku yg menanggung perasaan tu. Nak mengadu kat mak & keluarga, lagi haku tak nak. Cukuplaa dorg lihat haku nih sbg sorg yg "konon" kuat tp sebenarnya "lumpuh" dasar & dalaman.   

Sapa laa yg akan faham ape yg haku rasa bertahun2 nih. Hanya haku & org2 senasib jer pun kalo dorg nk faham. Kalo org ckp ape yg haku buat tu TINDAKAN BODOH, ckp laa ape pun. Sapa laa haku nih nak fahamkan org lain yg xpnh lalui ape yg haku lalui. Kalau ade pun org yg melalui ape yg haku lalui, haku tau dorg lagi tabah dan kuat dari haku.  

Haku nak elak or butakan mata dr melihat keadaan macam tuh pun mmg x boleh. Haku kerja yang sentiasa berdepan dengan org2 dan org2 yg "berkeadaan fizikal" macam tuh. Entah sampai bila haku nak jadik cam nih. Dah cuba sedaya upaya haku menerima keadaan sebegitu tp nak buat x semudah bila kita berckp. Melainkan haku dok dlm utan. Tak jumpa sorang manusia pun dan x pyh memikirkan kata2 org sekeliling.

Haku x tau sampai bila haku harus melawan perasaan cam nih. Haku x kuat utk menghadapi segala dugaan yg MAHA BERAT ini. Hanya pada Allah sajalah tempat haku mengadu. Hanya Dia yg memahami apa yg haku rasa... Dan hanya Dia sahaja yg tau mengapa ujian seberat ini diturunkan buatku.

Semoga hidup haku nih akan ada sinar menanti cuma haku yg x tau entah bila sinar itu menjelma. Amin :'(


BUAT SUAMIKU TERCINTA, TEMAN TERAKHIR DUNIA AKHIRAT:
Pohon ampun & maaf atas apa yg berlaku dulu, kini juga satu hari nanti andai hilang pertimbangan & kewarasan tatkala diri ini x kuat menghadapi semua dugaan. Terima kasih tak terhingga kerana sentiasa bersabar & menyabarkan diri ini, sentiasa sudi ada di sisi bila diri ini memerlukan bahu untuk menangis & tanganmu sentiasa rela tanpa JIJIK & JEMU untuk menyapu air mata & air hidung yang entah bila akan berhenti mengalir........... :'(

0 ORANG DAH HISTERIA...!!!!!:

Post a Comment

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #
There was an error in this gadget