✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Monday, 26 July 2010

*KECIK DAH SELAMAT NGAN OWNER BARU*

Alhamdulillah, Sabtu lepas (24/7) member incik bebob (Mawi & Lin) dah buat keputusan utk bela si kecik nih, so petang tuh si kecik dibawak pergi ke rumah dorg. Dorang pinjam cage & carrier sekali sbb dorg xde cage nak letak dia. X kisah pun sbb dorg pun xde prepare ape tmpt utk si kecik nih. Xde perancangan. Lagipun cage 3 tier tuh haku x guna sangat pon. Kalo letak dlm bilik, tempat dorang lepak2 or melarikan diri bile kne marah. kui3x! :p

Tengahari tuh haku sempat mandikan dia. Senang sangat2. Haku rendam / letak dia dlm besen, syampu badan dia, tinggal kejap nak kasik syampu meresap (bukan tinggal dlm besen k), pastuh bilas2 & keringkan btul2. Xde meronta2. Gerak sikit2 jek. Kalo yg kat umh tuh haku rendam dalam besen, mau besen tuh terbalik ats kepala haku neh. kui3x...

TAPI......................
rasa sedey jugak seminggu sempat jaga dia, spray frontline, potong kuku & bersihkan tinge dia. Memang xde ape2 masalah. Tp dlm masa yg sama, bersyukur sangat2 sbb nasib dia akan terbela & hope nnt si kecik nih selamat, happy & bahagia bersama kuarga baru dia.

Cuma kadang2 rasa kesian kat mak & bapak dia. masa dia ade kat umh neh, mak & bapak dia dok gilir2 jaga tepi cage. Kdg2 2-2 sekali, tgk anak dlm cage yg bunyik2 nak kuar. Mlm 1st si kecik nih xde kat umh, mak & bapak dia dtg. Bising2 kat luar. Agaknyer tgk anak dorg dh xde lam cage. Sob3x..... :'(( 

Tapi ape haku buat nih bkn nak pisahkan "korg" anak beranak. Cuma nak si kecik tuh lebih terjaga dr dunia luar yg byk bahaya (hanjen & kete). Tentang mak & bapak dia, cuma serahkan pada Allah..semoga korg selamat & sihat sentiasa... :'((  

To Lin & Mawi : Thanks sbb sudi jaga dia. Nasib ler umh dekat2. Bleh jln kaki x smp 5 minit utk jenguk dia.. Moga murah rezeki korang yek... Amin..!! ;)





si kecik, we will miss u for-evahh..!!!!!!! muaccckss..!! ;)

2 comments:

  1. ETTY ::: ha ahh..dia mmg chumel sesangat.. muka pesen inesen jekk.. esok lusa nk g jenguk dia..rindu..hehehe ;)

    ReplyDelete

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #
There was an error in this gadget