✿ ASSALAMMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA U OLSSS..!! ✿

✿ WAKTU BERDETIK ✿

FOLLOWERS

Wednesday, 9 June 2010

AL-FATIHAH ABG. ADHA (7/7/1972 - 9/6/1974)

Entry khas buat Abg Adha B. Sera
7/7/1972-09/06/1974

Al-Fatihah untuk arwah abg aku, Adha @Kria B. Sera yang telah meninggal pada 09/06/1974. Berkongsi bulan yang sama (selang 10 hari & 27 thn) dgn tarikh meninggal arwah ayah aku.

Abg aku nih meninggal masa umur 2 thn. Sakit apa, aku pun kurang pasti tp yg mak aku cite, cam ade ketumbuhan yang melibatkan prostat cam tu laa. Cam angin pasang pun ade gak. Zaman dulu2, kalau doktor bgtau sakit ape pun, mane la mak aku tau nak sebut. Walaupun dia meninggal 6 thn sebelum aku lahir, aku cuma ade tgk gambar2 lame dia jek. Tu pun tak berapa terang sangat. Sekurang2nye, aku tau rupa dia lebih kepada cam muka abg aku yg no. 3 tuh.

Ikut yang mak aku cite, masa kecik2 dia dulu, puas jugak le berubat. Tp bila dah sampai ke tahap kene operation, mak & ayah haku x dapat nak bawak ke Hospital Sibu atas sebab2 tak de $$$$! Dulu semua susah. $$$$ susah, kemudahan pengangkutan pun susah. Mak bapak mane yang x nak ubat anak mereka tp sebab dah puas berubat, lepas tuh kene tolak sane sini ditambah pulak takde $$$$, mungkin tu jek yang mampu dorang buat. Lagipun, mungkin dah ajal dia meninggal sebab sakit tu. Kalau ade duit sekalipun, kalau dah ajal..x boleh jugak nk diselamatkan. Yang penting dorang dah puas usaha dah.

Zaman dulu2, kemudahan perubatan mmg susah nak dapat. Abg2 & kakak aku semua lahir kat umah kecuali aku sorang jek yg lahir kat klinik & kalau tak silap aku, aku sorang jek minum susu tin. Itu pun susu bantuan yang tin kaler coklat belang putih tuh. (utk kuarga semekin & berpendapatan rendah jer dpt, k). Huhuuhuhuh…. Dulu2 dapat minum susu tuh pun dah suka gilosssss… Macam tuh jugak kalau sakit.. Demam ke.. ape ke…. dukun2 ler jadik tumpuan. Kesian atuk nenek aku dulu2… yang aku paling ingat sampai sekarang, aku paling suka makan ubat cacing sebab dulu2 aku selalu “kecacingan”.Panjang jek kuar… **gulppppp…!!!

Juga mungkin satu kebetulan, abg Adha aku nih berkongsi tarikh lahir dengan abg aku yang sulung. Bestnyer kalau dia idup lagi. Mesti dapat “selebret” sama2 dengan abg sulung aku tu. Macam mane la agaknyer rupa dia, perangai dia? Mesti best ade 5 orang abg. Uhhuuhu… yang ayah cite, masa kecik dia x banyak kerenah…ade pun mungkin sebab sakit..tu jek…iskk..sedey pulak aku.. Tuh yang tiap kali balik raya, aku akan ziarah kubur dia.. Semoga dia aman di sana. Amin.


.::Nota KhaKi MuS0x!::.
(entry nih haku kopi pes dr blog lame. Pix xde plak kat opis.
blk nnt jer la haku masuk)

2 comments:

♥♫☻ KORANG SUME AKAN KELIHATAN SANGAT "SWITTT LAAAGI GOJESSSS" SEKIRANYA BERGOSIP SECARA AYU & SOPAN. TERIMA KASIH, DAUN KELADI..HEHE ☻♫♥

# KLIK TO OLDER POSTS #

# KLIK TO OLDER POSTS #

#BLOG ARCHIVE#

There was an error in this gadget